Agencja SEO i działania SEO w 2018 roku

Agencja SEO i działania SEO w 2018 roku

Niebawem rozpoczniemy kolejny rok, w którym działania SEO nie powinny znacząco różnić się od tych, prowadzonych dotychczas. Póki co Google nie zapowiada żadnych drastycznych zmian, a o wprowadzeniu mobile-first index i rosnącym znaczeniu content marketingu słyszymy od dawna. Wygląda na to, że agencja SEO nadal będzie miała dużo pracy, której zakres nie ulegnie drastycznym zmianom. Wszystko wskazuje na to, że rok 2018, jeśli chodzi o SEO, będzie kontynuacją roku bieżącego.

Agencja SEO w 2017 roku

2017 rok nie był wyjątkowy w świecie SEO, choć firma Google przeprowadziła kilka istotnych aktualizacji algorytmu. Agencje SEO szybko dostrzegły konieczność ograniczenia uciążliwych reklam na stronach oraz umieszczania na nich treści dobrej jakości. Dużo mówiło się też o gwałtownym wzroście liczby użytkowników mobilnych i konieczności dostosowania treści i wyglądu witryn do ich potrzeb. W sieci pojawiły się również dyskusje na temat bezpieczeństwa w sieci i konieczności wdrożenia protokołu SSL na stronie. Agencja SEO (zobacz Mapi Media), poza standardowymi, prowadzonymi dotychczas działaniami w obrębie pozycjonowanych stron, musiała wziąć pod uwagę powyższe zagadnienia. A jak będzie w roku 2018?

Agencja SEO i jej zadania w nowym roku

Rok 2018 w świecie SEO

Liczba użytkowników mobilnych nadal będzie rosnąć, dodatkowo Google zapowiada wprowadzenie mobile-first index (więcej zobacz tutaj). Agencjom SEO nie pozostaje zatem nic innego, jak informować klientów o planowanych zmianach i dbać o dostosowanie witryn do potrzeb użytkowników smartfonów i tabletów. W przypadku starszych serwisów prace mogą być uciążliwe, ale wykonanie ich może okazać się konieczne, jeśli strona chce utrzymać wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Pamiętajmy również o tym, że od pewnego czasu przeglądarka Google Chrome informuje użytkowników, że strona, z której chcą korzystać nie jest bezpieczna (bez protokołu SSL). To nie wygląda korzystnie w oczach użytkowników, a poza tym brak protokołu SSL utrudnia zajmowanie wysokich pozycji w rankingu.

Agencja SEO musi zadbać o elementy user experience na pozycjonowanej stronie, ponieważ pozytywne odczucia i zaangażowanie użytkowników zyskują coraz większe znaczenie. Google dba o użytkowników i chce, by czas spędzony w sieci nie był dla nich czasem straconym. A do marnowania czasu nie dojdzie tylko wtedy, gdy użytkownik szybko odnajdzie na stronie interesujące go treści.

Okazuje się, że w swojej codziennej pracy agencja SEO powinna koncentrować się nie tylko na dobru klienta, a przede wszystkim stawiać w pozycji użytkownika danej witryny (witryny klienta). Realizując drugie zadanie, niejako przy okazji zrealizuje pierwsze.