Optymalizacja stron – na co uważać

Optymalizacja Stron

Optymalizacja Stron – jakich błędów nie możesz popełnić

Pozycjonowanie to szereg działań, które mają zwiększyć popularność strony i jej pozycje w rankingu generowanym przez wyszukiwarkę. Niemniej jednak, by stało się możliwe i przyniosło zamierzone efekty, trzeba najpierw poddać stronę optymalizacji, czy najprościej rzecz ujmując przygotować ją do wykonania planowanych prac. Optymalizacja stron nie jest trudna, jednak wymaga pewnej wiedzy i umiejętności, którymi nie każdy dysponuje. Niestety sporo osób nie mających w tej kwestii żadnego doświadczenia myśli, że sobie poradzi i popełnia szereg błędów, które niweczą wszystkie ich zabiegi. Które z błędów należą do tych najczęściej popełnianych? Nasz ranking znajdziecie poniżej.

  1. Zablokowanie lub nieodblokowanie w metatagach dostępu do strony dla robotów, przez co strona i znajdujące się na niej treści, które są kluczowe dla pozycjonowanie, nie mogą zostać zaindeksowane.
  2. Brak przekierowania adresu strony z WWW na bez WWW, które skutkuje pojawieniem się duplikatów treści. Roboty Google strony z WWW i bez WWW traktują wtedy jako dwie osobne, pomimo tego że adres jest niemal taki sam, a znajdujące się na nich treści identyczne.
  3. Brak uzupełnionych title i metadescription dla każdej z podstrony. Niestety wielu myśli, że ich wypełnienie dla głównej strony załatwia sprawę, gdy tymczasem tak nie jest.
  4. Kopiowanie treści z własnych stron i innych serwisów to chyba jeden z największych błędów jakie można popełnić. Pod żadnym pozorem nie należy tego praktykować, tylko zadbać o unikalność tekstów, bo tylko witryny z takim contentem mogą znaleźć się wysoko w rankingu.
  5. Zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych w tekstach, meta tagach itp. Owszem, muszą się one pojawić na stronie, ale nie w przesadnej ilości, gdyż w innym wypadku mogą zostać potraktowane jako spam, a strona dostanie filtr.
  6. Zbyt długie adresy stron, które nie mogą zostać szybko i w pełni zindeksowane. Najlepiej już na początku budowania serwisu zamienić je na krótsze i przyjazne dla wyszukiwarki.
  7. Brak responsywności strony, które teraz stało się już standardem. Dostosowanie rozmiaru strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych jest mocno „nagradzane” przez Google i stanowi wymóg, który witryna musi spełnić, by zostać umieszczoną wysoko w rankingu.
  8. Brak dostosowania strony do wymagań użytkowników. Funkcjonalność, przejrzystość i łatwość poruszania się po stronie to podstawowe zasady, które powinny nam przyświecać w trakcie jej tworzenia. Użytkownik, który będzie się po niej poruszał musi mieć łatwy i szybki dostęp do wszystkich wymaganych opcji, w związku z czym muszą one zostać osadzone w dobrze widocznych miejscach.
  9. Mało wartościowe treści i krótkie opisy produktów, z których użytkownik nie może pozyskać interesujących go informacji. To kolejny i bardzo częsty błąd. Niestety teksty, które można znaleźć na stronach często nie są rzeczowe, zawierają błędy i trudne, branżowe sformułowania, których „zwykły Kowalski” nie jest w stanie zrozumieć. Lepiej zamienić je na bardziej rozbudowane i napisane przystępnym językiem.
  10. Zbyt długie ładowanie się strony, które może sprawić, że w ogóle się ona nie wczyta lub część treści znajdujących się na niej będzie wyświetlała się z opóźnieniem.
    Błędne linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne w obrębie domeny i zintegrowanego z nią bloga. Umieszczając linka do podstrony na stronie głównej domeny trzeba zawsze kilkakrotnie sprawdzić, czy podany URL jest prawidłowy i przenosi na właściwą podstronę, bo tylko wtedy poruszanie się po stronie będzie dla użytkownika łatwe i przyjemne.