Co musisz wiedzieć, planując otwarcie sklepu internetowego?

Otwarcie sklepu internetowego - czy to trudne

Otwarcie sklepu internetowego i prowadzenie go przy firmowej stronie stało się zjawiskiem powszechnym. Zakupy w sieci są bezpieczne i wygodne, dlatego coraz więcej konsumentów wybiera tę formę nabywania towarów. Jako, że liczba osób regularnie korzystających z oferty sklepów internetowych nieustannie rośnie, wzrasta także liczba miejsc, w których można zrobić e-zakupy. Sukces nie przychodzi jednak od razu i właściciele nowo otwartych sklepów zachodzą w głowę, jak wypromować taką działalność.

Prowadzenie sklepu internetowego stało się powszechne

Otwarcie sklepu internetowego nie musi być trudne, ale by tak się stało, należy zwrócić uwagę na kilka aspektów prowadzenia działalności internetowej.

Sprawne działanie sklepu internetowego

Pierwszą istotna rzeczą jest zakup domeny i hostingu, ale nad tymi kwestiami nie będę się rozwodzić. Skupmy się raczej na tym, na co przedsiębiorca planujący otwarcie sklepu internetowego ma większy wpływ. Są to przede wszystkim wygląd i sprawne działanie witryny. Potencjalny klient nie powinien się przerazić ilością elementów na stronie – należy zadbać o jej spójność i przejrzystość. W przypadku sklepów internetowych ogromne znaczenie ma budowa menu, sposób działania wewnętrznej wyszukiwarki oraz tworzenia kategorii produktów. Poruszanie między podstronami oraz wyszukiwanie konkretnego artykułu nie może być trudne ani czasochłonne. Warto stosować różnego rodzaju przyciski CTA skracające ścieżkę zakupową. Niemałe znaczenie ma tutaj optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych. Nawet jeśli transakcje w większości finalizowane są na urządzeniach tradycyjnych, spora grupa internautów przegląda asortyment sklepu korzystając ze smartfonów i tabletów.

Otwarcie sklepu internetowego a klienci mobilni

Opisy i zdjęcia produktów

Idealnie, gdy otwarcie sklepu internetowego następuje w chwili, gdy wszystkie produkty oraz ich opisy i zdjęcia znalazły się na stronie. Opisy powinny być jak najbardziej oryginalne, co nie znaczy udziwnione. Nie należy kopiować opisów producentów, ponieważ wielu sprzedawców tak właśnie robi. Unikalny, napisany językiem korzyści opis może być tym, co wyróżni sklep z szeregu innych, oferujących dokładnie ten sam produkt (oczywiście pod warunkiem, że cena nie będzie wyższa niż w innych miejscach). Jeśli chodzi o fotografie produktowe, powinny być wyraźne i dobrze oddawać rzeczywisty wygląd danej rzeczy. Mile widziane są zdjęcia z kilku stron, zbliżenia na detale, a także animacje, na których produkt obraca się wokół własnej osi. Nie bez znaczenia jest tło widoczne na fotografii – dobrze, by było jasne i gładkie. Dbamy także o wyszczególnienie cen.

Promocje i rabaty

Otwarcie sklepu internetowego (podobnie jak jego urodziny) to doskonała okazja do przeprowadzenia akcji promocyjnej. Można zaproponować zniżkę dla określonej liczby pierwszych klientów, darmową wysyłkę do określonego terminu bądź przeprowadzić konkurs, w którym nagrodą będzie bon zakupowy. Tak naprawdę wszystko zależy od kreatywności właściciela sklepu (i jego doradców) oraz budżetu, jakim sklep dysponuje. Nie zapominajmy przy tym o promocji nowego e-sklepu w innych miejscach sieci, takich jak media społecznościowe czy fora branżowe. Warto pomyśleć o prowadzeniu bloga firmowego, który świetnie będzie się sprawdzał w duecie ze sklepem internetowym.

Dodaj komentarz