Dlaczego warto stawiać na recykling treści?

Recykling treści na blogu

Prowadzenie bloga firmowego nie jest zajęciem dla każdego. Blog, obok strony internetowej, stanowi wizytówkę firmy w sieci. Powinien być prowadzony regularnie, poruszać zagadnienia z branży, ale i odpowiadać na potrzeby użytkowników. Czasem, a nawet często zdarza się tak, że starsze artykuły tracą aktualność, stają się zapomniane, nikt ich nie czyta, a blogerowi brakuje pomysłów na tematy kolejnych artykułów. Rozwiązaniem wspomnianych problemów może być recykling treści.

Recykling treści – na czym polega?

Recykling treści to po prostu modyfikowanie starszych artykułów. Możliwe jest zmienianie ich formy, uaktualnianie informacji, poszerzanie treści o nowe zagadnienia, itd. Należy zadbać o to, by artykuł nadal był ciekawy i poczytny. Mimo, że wykorzystujemy już raz opublikowaną treść, tworzymy całkowicie nowy tekst – nie kopiujemy. Wyszukiwarka Google nie lubi braku unikalności. Recykling treści to spore ułatwienie dla copywritera (blogera), ponieważ nie musi wciąż wyszukiwać nowych tematów do wpisu blogowego. Może z powodzeniem wykorzystać potencjał istniejących artykułów.

Prowadzenie bloga a recykling treści

Sposoby na recykling treści na blogu

Aktualizacja informacji

Niektóre artykuły zawierają na tyle uniwersalne wskazówki, że przez wiele lat nie tracą aktualności. Są jednak i takie, które tracą ją bardzo szybko. Szczególnie teksty odnoszące się do przepisów prawa, mody, trendów, medycyny czy najnowszych technologii. Bardzo często zawierają różnego rodzaju dane statystyczne. Tego typu artykuł będzie przydatny tylko wtedy, gdy zyska nową, aktualną treść. Zachowa przy tym wysoką jakość.

Nowa forma artykułu

Recykling treści to także nadawanie starym tekstom nowego wyglądu, nowej formy. Oczywiście nie wystarczy poprzestawiać fragmentów tekstu, bo artykuł nie może być kopią poprzedniego. Można natomiast zmodyfikować treść i przekształcić ją w: infografikę, prezentację (pokazy slajdów), materiał video, e-book. To bardzo nowoczesne i wyjątkowo lubiane przez użytkowników formy, podnoszące atrakcyjność nie tylko konkretnego artykułu, ale całego bloga.

Na czym polega recykling treści

Recykling treści – dlaczego warto?

Warto, ponieważ z jednej strony recykling treści stanowi spore ułatwienie w pracy copywritera czy innej osoby zajmującej się prowadzeniem bloga firmowego, a z drugiej daje „nowe życie” zapomnianym artykułom. W sytuacjach, gdy autora tekstów opuszcza tzw. wena twórcza, a nie może pozwolić sobie na zrobienie przerwy od pisania, warto by przejrzał starsze artykuły.

Recykling treści dobrze wpływa na pozycjonowanie. Wszyscy wiemy, że wyszukiwarka Google ceni treści unikalne, przydatne i aktualne. Ponadto modyfikowanie starszych tekstów pozwala na dodanie większej ilości słów kluczowych – tych samych co w pierwotnej treści, bądź całkowicie innych.