Dobre artykuły sprzedażowe – jak je tworzyć?

Jak tworzyć skuteczne artykuły sprzedażowe

Teksty na stronach internetowych mają rozmaite cele. Niektóre informują, inne bawią, jeszcze inne sprzedają.

A przynajmniej próbują do sprzedaży nakłonić. Perswazja w tego typu tekstach musi wystąpić, ale nie powinna być zbyt nachalna. Tworzenie dobrych tekstów sprzedażowych wcale nie jest proste. Warto jednak próbować, a przy tym zastosować się do kilku wskazówek, dzięki którym artykuły sprzedażowe rzeczywiście będą sprzedawać.

Dobrej jakości treść jest dziś na wagę złota. Internauci mają dość kiepskich, pisanych na odczepnego tekstów. Chcą lektury przyjemnej, wartościowej. Artykuły sprzedażowe również mogą, a nawet powinny być taką lekturą.

Skuteczne artykuły sprzedażowe – jak je tworzyć?

Scharakteryzuj odbiorcę tekstu

Zacznij od określenia grupy docelowej. Musisz wiedzieć dla kogo piszesz, kogo próbujesz namówić do zakupu. Tylko wtedy możliwe będzie użycie odpowiedniego języka. Inaczej zwrócisz się przecież do kobiety w podeszłym wieku, szukającej eleganckiej garsonki, a inaczej do nastolatki kochającej neonowe lakiery do paznokci, prawda?

Jednym tekstem z pewnością nie trafisz do wszystkich. Można nawet rzec, że nie warto próbować, bo to bezcelowe. Przykładowo, jeśli piszesz o zagadnieniach z dziedziny prawa, wyjaśniając podstawy, dotrzesz do przeciętnych, zainteresowanych tematem użytkowników. Nie zainteresujesz natomiast osób biegłych w danej dziedzinie. Z kolei używając zawiłego języka i specjalistycznych terminów zupełnie nie przekonasz zwykłego czytelnika, bo zwyczajnie cię nie zrozumie.

Zawsze staraj się wczuć w rolę odbiorcy. Pomyśl, o czym chciałby przeczytać, co może go zainteresować.

Artykuły sprzedażowe nakłaniaja do działania

Zadbaj o prezencję

Tekst musi ładnie wyglądać. Oczywiście najważniejsza jest zawartość treściowa, ale estetyczny wygląd również ma znaczenie. Warto, by artykuł był podzielony na akapity, a nad każdym akapitem znajdował się wiele mówiący nagłówek. Najważniejszy jest nagłówek pierwszy, czyli tytuł. Musi zachęcać do lektury, ale nie powinien szokować. Raczej rzetelnie informować o tym, czego może spodziewać się czytelnik przystępujący do lektury. Musi być wskazówką, a nie zmyłką.

Warto również, by najważniejsze elementy tekstu były pogrubione bądź oznaczone kolorem. A jeśli nasze artykuły sprzedażowe zawierają dokładną charakterystykę danej rzeczy, dane statystyczne powinny znaleźć się w tabeli.

Podawaj przykłady, przytaczaj historie z życia wzięte

Ludzie lubią poznawać historie innych, często podobnych do nich osób. Lubią porównywać konkretne przykłady, analizować zbliżone przypadki, poznawać życiorysy. Daj im taką możliwość! Artykuły sprzedażowe wcale nie muszą być nudne! Przeciwnie, powinny być ciekawe i bardzo ludzkie. Przytaczanie historii z życia wziętych pozwala budować zaufanie, przyciąga uwagę na dłużej.

 

A jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie tworzyć artykuły sprzedażowe na swoją stronę internetową lub bloga firmowego, możesz skorzystać z oferty agencji interaktywnej, która zrobi to za Ciebie.

Dodaj komentarz