Dobry content, wartościowy tekst – jak go stworzyć?

Dobry content - jak go stworzyć

Wzrost znaczenia content marketingu powoduje, że coraz więcej firm przykłada uwagę do ilości i jakości tekstów publikowanych na firmowych stronach i blogach. Niestety, mimo większego zaangażowania przedsiębiorców i copywriterów, zamieszczane treści wciąż pozostawiają wiele do życzenia. Duża ilość artykułów, czyli podstron w serwisie, wpływa pozytywnie na SEO, szczególnie, gdy teksty mają przyzwoita długość i odpowiednią ilość słów kluczowych. Ale długość tekstu i słowa kluczowe nie wystarczą, by treść została uznana za dobry content.

Czego oczekują czytelnicy?

Osoba, która trafia na stronę internetową czy bloga, szuka informacji przydatnych bądź też po prostu w jakiś sposób interesujących. Najlepiej, gdy treść artykułu łączy jedno i drugie – jest użyteczna i oryginalna, zaciekawia. Nie wolno dopuścić do sytuacji, w której wszystkie teksty są „na jedno kopyto”, schematyczne. Czytelnik szybko dostrzeże, że tematyka artykułów ich autora wyraźnie nudzi. Jeśli autor jest znudzony, to jak ma czuć się czytelnik?

Dobry content, czyli jaki?

Tekst powinien być wartościowy, uzyteczny i unikalny

Wygląd artykułu

Jeśli tekst nie wygląda atrakcyjnie, nie zachęca do lektury. Pierwszą podstawową zasadą jest więc dbałość o atrakcyjny wygląd tekstu. Chodzi zarówno o formatowanie – nagłówki, pogrubienia, wypunktowania, jak i zamieszczanie wewnątrz artykułu elementów dodatkowych – tabelek, wykresów, rysunków, zdjęć. Tekst powinien być podzielony na akapity, a każdy z nich winien rozwijać jakąś kolejną, nową myśl.

Statystyki, przykłady, wnioski

Czytelnicy uwielbiają statystyki, gdyż jest to prosty i przejrzysty sposób zaprezentowania zdobytych informacji. Dobry content to także tekst zawierający przykłady z życia, ciekaw historie, a nawet zabawne anegdoty. Tego typu artykuły czyta się znacznie przyjemniej, gdyż wydają się bardziej wiarygodne. Kolejną ważna kwestią jest zamieszczanie na końcu tekstu podsumowania, czyli wyciąganie wniosków. Oczywiście wspaniale było by, gdyby każdy czytelnik sam wyciągał wnioski po lekturze tekstu skłaniającego do refleksji. Okazuje się jednak, iż czytelnicy często są leniwi i wolą wnioski podane na tacy.

Zawartość merytoryczna, unikalność

Dobry artykuł to tekst, z którego można zaczerpnąć wiedzy. Artykuły o niczym, pisane dla samego pisania, nie mają żadnej wartości użytkowej. Są nieprzydatne i zaśmiecają Internet. Wyszukiwarka Google ceni wartościowe, przydatne i szczegółowe teksty, których autor inaczej patrzy na dane zagadnienie. Idealnie, gdy treść jest całkowicie unikalna. Kopiowanie treści jest praktyką zakazaną i niezgodną z regulaminami wyszukiwarek internetowych.

Komu powierzyć tworzenie treści na firmowe strony i blogi?

Dobry content z powodzeniem mogą tworzyć właściciele firm bądź wyznaczeni przez nich pracownicy firm, jeśli tylko mają na to czas i ochotę oraz odrobinę talentu. Stworzenie dobrego artykułu wymaga czasu, gdyż pisanie poprzedza gruntowna analiza zagadnienia, a kończy wielokrotna lektura tekstu i wprowadzanie korekt. Bez pasji i zaangażowania trudno jest stworzyć ciekawy artykuł, dlatego w takiej sytuacji, jeśli firmie zależy na rozwoju content marketingu, powinna rozważyć zatrudnienie copywritera.

Więcej o tworzeniu ciekawych artykułów i skutecznych treści reklamowych przeczytasz tutaj.