Elementy UX, które zwiększą zainteresowanie zawartością witryny

Elementy UX - ważny element podczas budowy strony

Co sprawia, że niektóre strony internetowe cieszą się niegasnącą popularnością? Czy zawsze są to strony zajmujące najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania? Odpowiedź nie jest wcale jednoznaczna. To, czy Google ceni jakąś stronę rzeczywiście zwykle idzie w parze z jej użytecznością dla internautów. Są jednak i takie strony, które mimo braku obecności w top 10. cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników i generują spore zyski dla właścicieli tych stron. Żeby tak się stało witryna musi być nie tylko wypełniona mądrymi, unikalnymi treściami, ale też wyposażona w elementy UX.

Marketing internetowy a elementy UX

Elementy UX, które pomogą zatrzymać klienta na stronie:

– Czas ładowania witryny

Jeśli strona ładuje się zbyt długo, zniecierpliwiony użytkownik po prostu ją opuszcza i szuka szczęścia w innym miejscu. Wynika z tego, że jeśli nasza strona działa zbyt wolno, może stracić lwią część użytkowników. Szczególnie, że obecnie mnóstwo wejść na strony dokonywana jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Użytkowników mobilnych cechuje znacznie mniejsza skłonność do oczekiwania na załadowanie elementów witryny. Chcą uzyskiwać natychmiastowe informacje – w każdym miejscu i o każdej porze. Czas ładownia witryny nie powinien przekraczać 3 sekund. Te 3 sekundy decydują o tym, czy użytkownik uzna, ze warto pozostać na stronie.

– Widoczne przyciski CTA

Może zdarzyć się tak, że użytkownik będzie zainteresowany treścią witryny, ale po dokładnym prześledzeniu zawartości pierwszej strony nie podejmie żadnych działań, gdyż nie zostanie w żaden sposób pokierowany. Dlatego tak ważne jest umieszczanie przycisków CTA, które nawołują do konkretnego działania. Działania, jakie chciałby podjąć użytkownik i jakie będzie korzystne dla nas, właścicieli strony internetowej. Przyciski CTA powinny być odpowiednio wyróżnione i zamieszczone w widocznym miejscu.

Budowa użytecznej strony internetowej

– Nieskomplikowane formularze

Elementy UX to także krótkie, niezbyt skomplikowane formularze. Powinniśmy dążyć do tego, by użytkownik nie musiał wpisywać w pola formularza szeregu szczegółowych informacji, a jedynie te, które rzeczywiście są nam niezbędne. Dotyczy to w szczególności formularzy kontaktowych, ale i innych, np. zapisu na newsletter.

– Intuicyjny interfejs, łatwa rejestracja i logowanie

Niektóre strony wymagają, by użytkownik zarejestrował się do serwisu. Potem może korzystać z funkcji logowania. Dzieje się tak szczególnie na stronach sklepów internetowych oraz serwisach umożliwiających dodanie opinii o produkcie, albo założenie tematu na forum. Właściciel strony powinien zadbać, by rejestracja i logowanie były szybkie i bezproblemowe. Dobrym pomysłem jest udostępnienie możliwości podglądu wpisywanego hasła, dzięki czemu użytkownik od razu może je skorygować i nie traci czasu na ponowne wpisywanie po sprawdzeniu hasła i loginu przez system. Warto również skorzystać z funkcji autouzupełniania pól, których zawartość była już kiedyś wpisywana.

 

Więcej o funkcjonalności i użyteczności strony internetowej oraz elementach, które tę użyteczność poprawią przeczytasz tutaj.