Kampanie marketingowe i pozycjonowanie sezonowe

Kampanie marketingowe i pozycjonowanie sezonowe

Niektóre produkty sprzedają się dobrze w określonych miesiącach roku, ponieważ właśnie wtedy gwałtownie rośnie zapotrzebowanie na nie. Oczywiście nie oznacza to, że stroju kąpielowego nie kupimy zimą, a łyżew latem. Ale czy warto tego typu produkty promować przez cały rok? Czy nie wystarczy sezonowa kampania reklamowa oraz pozycjonowanie sezonowe?

Wielkość budżetu ma znaczenie

Firmy, które mogą sobie pozwolić na prowadzenie kampanii reklamowych przez cały rok, jak najbardziej mogą to robić. W zdecydowanej większości przypadków nie ma jednak takiego obowiązku. Zamiast wydawać pieniądze na reklamy nieatrakcyjnych w danej porze roku produktów, lepiej z przytupem uderzyć wtedy, gdy zapotrzebowanie na nie rośnie.

Za przygotowanie sezonowej kampanii reklamowej należy zabrać się z dużym wyprzedzeniem. Budżet ma ogromne znaczenie, ale jeśli reklamy nie będą przygotowane solidnie, albo pojawią się w złym momencie, nawet duże pieniądze niewiele pomogą.

Od czego zacząć pozycjonowanie sezonowe

Od czego zacząć pozycjonowanie sezonowe?

Pamiętajmy, że działania SEO właściwie nigdy nie przynoszą efektów natychmiast. Tu potrzebne są wielomiesięczne starania, bo po pierwsze czynniki rankingowe Google często ulegają aktualizacji, a po drugie konkurencja nie śpi.

Jeśli chcemy zobaczyć efekty pozycjonowania właśnie wtedy, gdy popyt na proponowane przez nas produkty i/lub usługi rośnie, odpowiednio wcześniej musimy podjąć współpracę z agencją SEO. Specjaliści muszą mieć czas na budowę stron zapleczowych, pisanie artykułów czy wyszukiwanie miejsc, w których warto zamieścić linka.

Pozycjonowanie sezonowe musi być przeprowadzane rozważnie. Tak naprawdę najlepszym rozwiązaniem jest utrzymywanie przyzwoitej pozycji strony głównej przez cały rok. Wówczas istnieje realna szansa, że zintensyfikowanie działań specjalistów szybko przyniesie efekty. Jeśli natomiast zaczniemy od zera, może się okazać, że nie zdążymy przebić się na czas.

Reklamy i pozycjonowanie sezonowe nie tylko w konkretnych miesiącach

Kampanie reklamowe mogą być prowadzone w miesiącach, w których popyt na dane produkty rośnie, ale także przy innych okazjach. Mowa tutaj o wszelkich świętach, kiedy to wiele osób wpada w szał zakupów. Mowa również o dniach mniej świątecznych, ale z jakiejś przyczyny ważnych (Dzień Dziecka, Dzień Kobiet, pierwszy dzień wiosny, Walentynki itd.).

Każda firma powinna mieć kalendarz dni czy okresów, w których warto wyróżnić się w sieci. Planowanie działań pozwoli nie robić niczego w pośpiechu, niedokładnie, byle jak. Pozwoli wypracować rozwiązania, które w danej chwili okażą się skuteczne.