Kanały promocji w sieci dla małych biznesów

Kanały promocji w sieci dla małych firm

Mały biznes może się skutecznie wypromować i zyskać przewagę nad konkurencją, nawet jeśli nie dysponuje znacznymi środkami finansowymi. Popularne kanały promocji w sieci są równie dobre zarówno dla dużych, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw, choć te ostatnie nie muszą konkurować z podobnymi firmami z całego kraju. Zwykle wystarczy skupić się na swoim rejonie, swoim mieście bądź okolicznych miejscowościach. Jeśli jednak planujemy ekspansję na dalsze tereny, chcemy rozwijać firmę i stać się naprawdę groźnym konkurentem w branży, powinniśmy mocno zintensyfikować własne działania promocyjne.

Od czego zacząć?

Oczywiście od budowy własnej strony internetowej. To ona jest fundamentem istnienia firmy w Internecie, to do niej prowadzą wszystkie inne kanały promocji w sieci. Strona powinna być ładna, funkcjonalna, szybko działająca i wartościowa pod kątem publikowanych treści. To na stronie firmowej znajdują się podstawowe informacje o firmie i jej usługach, to tam znajduje się sklep internetowy bądź firmowy blog. Ważne, by strona wyświetlała się poprawnie zarówno na urządzeniach tradycyjnych, jak i mobilnych.

Co dalej, które kanały promocji w sieci należy wykorzystać?

Dla małych firm ważną kwestią są finanse, zwykle ograniczone. Dlatego właściciele niewielkich biznesów powinni szukać rozwiązań tanich, ale skutecznych. Obecnie bardzo modne są media społecznościowe oraz YouTube. Jedno i drugie nie musi wiele kosztować. Prowadzenie profilu na Facebooku jest darmowe – z dodatkowych, płatnych funkcji możemy, ale nie musimy korzystać. Facebook to miejsce skupiające ogromną liczbę użytkowników w różnym wieku i o rozmaitych zainteresowaniach. Każdy biznes znajdzie tam swoich potencjalnych odbiorców. Podobnie jest z YouTube. Nagrywanie i publikowanie filmików stało się bardzo modne. Firmy wykorzystują ten trend i nagrywają masę materiałów poradnikowych, eksperckich, a także pokazujących działanie jakiegoś urządzenia, recenzję kilku podobnych artykułów bądź po prostu publikują sceny z życia firmy. Od czego zacząć promocję kanału na YouTube? Niedawno o tym pisaliśmy (klik).

Kanały promocji w sieci są bardzo różnorodne

A może warto założyć bloga?

Oczywiście, że warto! Kanały promocji w sieci to przecież nie tylko udostępniane przez innych miejsca, w których wielu użytkowników może zaistnieć, ale też prywatne przedsięwzięcia, właśnie takie jak firmowy blog. Nie dość, że przyczynia się do poprawy widoczności strony w SERPach i kieruje użytkowników do witryny docelowej, to jeszcze pomaga zdobyć zaufanie klientów. Firma regularnie publikująca artykuły ma szansę zyskać miano eksperta w branży, jednocześnie stając się wiarygodną i bliższą ludziom. Blog idealnie można połączyć z profilem na Facebooku czy kontem na YouTube a także e-mail marketingiem.

Fora internetowe

Teoretycznie metoda mało skuteczna, natomiast bardzo czasochłonna. Dla małych przedsiębiorstw jest to jednak rozwiązanie idealne, bo zupełnie niekosztowne. Należy wyszukać fora o tematyce zbliżonej do sektora działalności firmy i aktywnie się na nich udzielać. Nie powinna być to jedynie nachalna reklama pełna linków prowadzących do witryny, ale merytoryczna, rzeczowa dyskusja. Takie działania w końcu przyniosą spodziewany efekt, rozpowszechnią markę w sieci i to wśród osób naprawdę zainteresowanych branżą.