Mobilna wyszukiwarka Google – nowości

Mobilna wyszukiwarka Google - nowości

Firma Google coraz częściej stawia na użytkowników mobilnych. Nic w tym dziwnego, jako że stale ich przybywa, a ruch z urządzeń mobilnych przekracza ten pozyskiwany z komputerów stacjonarnych i laptopów. Gigant z Mountain View dba o to, by mobilna wyszukiwarka Google działała bez zarzutu i była naprawdę przydatna.

Troska o użytkowników mobilnych nie ogranicza się jedynie do zwiększenia funkcjonalności aplikacji mobilnych. Znacznie ważniejszym działaniem jest zapowiedź zmian w sieci wyszukiwania (mowa o mobile-first index). W związku z planowaną „rewolucją” przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na tworzenie osobnej, mobilnej wersji strony internetowej bądź na budowę jednej, responsywnej witryny. Dzięki temu nie tracą szansy na dobrą widoczność sieci, ani też nie muszą martwić się o brak zainteresowania ze strony użytkowników mobilnych. Pamiętajmy przy tym, że strony na urządzenia mobilne nie mogą być przeładowana treścią czy grafiką, a nawigowanie po nich powinno być znacznie ułatwione.

Wyszukiwanie obrazem na urządzeniu mobilnym

Mobilna wyszukiwarka Google Grafika obecnie

O nowościach w mobilnej wersji wyszukiwarki Google Grafika od pewnego czasu rozpisują się osoby pracujące w branży marketingu internetowego. Aplikacja Google na smartfony posiada nowe oznaczenia, ułatwiające wyszukiwanie obrazów. Wyniki wyszukiwania obecnie można filtrować nie tylko ze względu na rozmiar pliku graficznego, ale także jego typ (gif, jpg, clip art), rodzaj licencji (zdjęcia darmowe i płatne, bądź takie, których użycie wymaga uzyskania zgody autora) czy kolorystykę. Więcej o nowych funkcjonalnościach przeczytasz tutaj.

Najnowsza zmiana w aplikacji Google

Oprócz wspomnianych wyżej udogodnień, firma Google wprowadza tzw. badges. Są to oznaczenia na zdjęciach podpowiadające użytkownikowi co możemy znaleźć i zobaczyć, jeśli klikniemy w dany obraz. Oznaczenia te widoczne są w lewym dolnym rogu wybranych zdjęć.

Oznaczenia podzielone zostały na wiele kategorii, zależnych od wyników wyszukiwania, m.in. produkt czy przepis. Najprościej wytłumaczyć to na przykładzie: wybrane fotografie przedstawiające buty dziecięce zyskały oznaczenie produkt, co sugeruje, że klikając w dane zdjęcie zostaniemy przekierowani do sklepu internetowego, w którym kupimy obuwie widoczne na zdjęciu. Jeśli zaś klikniemy w oznaczenie przepis widoczne na fotografii przedstawiającej pizzę, trafimy na stronę z przepisem.

Mobilna wyszukiwarka Google jest udoskonalona

Kto może skorzystać z nowej funkcji?

Mobilna wyszukiwarka Google jest wyposażona w nową funkcję, jeśli z przeglądarki korzystają użytkownicy urządzeń z Androidem i osoby obsługujące aplikację Google. Dzięki oznaczeniom, wyszukiwanie po obrazach może stać się znacznie łatwiejsze i bardziej precyzyjne, szczególnie jeśli chodzi o zamiar dokonania zakupu bądź przyrządzenia konkretnej potrawy.