Najczęstsze błędy na stronach internetowych

Najczęstsze błędy na stronach

Błędy na stronach internetowych wykrywane są zwykle tuż po tym, gdy właściciel strony www zatrudni agencję SEO, której zadaniem będzie pozycjonowanie witryny. Zwykle w takiej sytuacji przeprowadzany jest audyt SEO, a następnie optymalizacja strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych. Oczywiście audyt przeprowadzany jest także w innych momentach „życia” strony, ale to walka o prawidłową indeksację i widoczność w wyszukiwarce Google jest podstawowym bodźcem do wykonania czynności audytowych i naprawy błędów na stronie. A jakie to są najczęstsze błędy na stronach internetowych?

Najczęstsze błędy na stronach wykrywa audyt SEO

Najczęstsze błędy na stronach internetowych

Brak dbałości o meta tagi

Zwykle meta tagi są dopracowane na stronie docelowej, natomiast zupełnie zapomina się o nich w przypadku podstron. Tymczasem zoptymalizowane meta tagi są bardzo istotne w procesie pozycjonowania stron. Tag title nie powinien być zbyt długi, ponieważ wyszukiwarka go utnie, nie powinien być też za krótki, gdyż takie działania to jedynie marnotrawienie potencjału, jaki daje prawidłowa liczba znaków. Jeśli chodzi o meta description tag, tutaj także istotna jest długość, ale również zawartość. Meta description jest przecież tym, co użytkownik widzi w pierwszej kolejności, tuż po wyświetleniu strony w SERPach. Meta description tworzymy dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek, choć oczywiście nie zapominamy o zamieszczeniu w treści słowa kluczowego.

Niepoprawne wdrożenie przekierowań

Najczęstsze błędy na stronach internetowych dotyczą również nieprawidłowo działających przekierowań. To bardzo ważne, by strona internetowa była dostępna pod jednym adresem URL, w przeciwnym wypadku dochodzi do jej duplikacji, co fatalnie wpływa na SEO.

Nieprzyjazne adresy URL

Adres URL powinien być łatwy do zapamiętania i wpisania. Nie należy używać zbyt wielu słów, skomplikowanych znaków, dziwnych połączeń. Adres powinien być także w miarę możliwości unikalny – zawierać nazwę firmy.

Linki wychodzące z atrybutem dofollow

Standardowy link wychodzący zawiera atrybut dofollow, tj. oddaje swoja moc innemu serwisowi. O ile w przypadku stron zapleczowych (zaplecze pozycjonerskie) takie działania są powszechne i zrozumiałe, o tyle ze strony głównej przedsiębiorstwa czy też prowadzonego przy niej bloga nie powinny wychodzić linki dofollow. Oczywiście linkować możemy, ale należy wówczas pamiętać o użyciu atrybutu nofollow.

Niezoptymalizowane obrazy

Każda grafika na stronie, czyli również fotografia, powinna być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki, w tym wyszukiwarki Google Grafika. Najczęstsze błędy na stronach dotyczą właśnie braku optymalizacji. Najczęściej zapomina się o atrybucie alt oraz o kompresji grafiki. Zbyt duże rozmiary zdjęć przyczynią się do spowolnienia działania strony.

Zaginiony plik sitemap.xml

Lista wszystkich podstron serwisu powinna znajdować się w pliku sitemap.xml. Jeśli go nie ma, wyszukiwarka nie wie, w jakiś sposób strona i treść na niej została uporządkowana, co utrudnia robotom wyszukiwarek poprawną indeksację.