Nieprawidłowa optymalizacja strony internetowej

SEO a optymalizacja strony internetowej

Dobra agencja SEO proces pozycjonowania strony klienta rozpoczyna od optymalizacji witryny. Wśród czynników rankingowych Google znajdują się bowiem zarówno takie, które dotyczą działań zewnętrznych, jak i takie, które są ściśle związane z zawartością witryny. Optymalizacja strony internetowej jest konieczna, by w ogóle móc zawalczyć o wysokie pozycje w wyszukiwarce. Musi to być jednak optymalizacja przeprowadzona poprawnie, co nie zawsze ma miejsce.

Zmiany widoczne dla użytkowników i robotów wyszukiwarki

Nie wszystkie zmiany wprowadzane w obrębie witryny są widoczne dla użytkowników. Niektóre informacje odczytują wyłącznie boty, które zajmują się indeksacją strony. Warto jednak wiedzieć, że o ile użytkownika nie interesują działania botów, o tyle boty zwracają uwagę na działania użytkowników. Ilość odwiedzających i ich zachowania na stronie mają dla botów duże znaczenie. Strona tworzona jest przecież z myślą o użytkownikach – do dla nich ma być ciekawa i przydatna.

Niekiedy właściciele witryn internetowych obawiają się nadmiernej ingerencji w zamieszczone przez nich treści albo układ strony. Dlatego nie zezwalają na wprowadzenia jakichkolwiek zmian i samodzielnie przystępują do optymalizacji. O ile zatrudniona agencja SEO potrafi udzielić konkretnych wskazówek, jak to zrobić, proces może się udać. Częściej jednak w ten sposób przeprowadzana optymalizacja strony internetowej nie jest poprawna. Dlaczego?

Błędy podczas optymalizacji strony internetowej - brak efektów pozycjonowania

Optymalizacja strony internetowej – częste błędy

Struktura i treść zawarta w meta tagach

Zdania na temat meta tagów są podzielone. Jedni twierdzą, że nie mają żadnego wpływu na proces pozycjonowania, inni stoją na stanowisku przeciwnym. Faktem jest jednak, że zawartość meta tagów musi być atrakcyjna dla użytkowników. Meta title i meta description nie mogą być zbyt krótkie ani zbyt rozbudowane (wówczas wyszukiwarka je utnie). Błędem jest również powtarzanie opisów dla każdej z podstron, podczas gdy każda strona prezentuje przecież inną treść. Powtarzalne mogą być jedynie takie elementy, jak nazwa firmy czy krótki slogan charakterystyczny dla danej strony.

Treści na stronie głównej i podstronach

Na stronach musi znajdować się treść wartościowa, użyteczna. Nie warto powielać informacji udostępnianych na innych stronach. Unikalność treści, podobnie jak jej jakość ma ogromne znaczenie w procesie pozycjonowania. Treść ta musi być zaprezentowana w ciekawy sposób, tj. z użyciem nagłówków, pogrubień i wypunktowań. Mile widziane są także tabele, wykresy i fotografie.

Oprócz tego niezwykle istotne są słowa kluczowe, które powinny być wplecione w treść w sposób naturalny. Tymczasem częstym błędem jest tworzenie sztucznych konstrukcji składniowych na potrzeby SEO. Błędem jest również zamieszczanie w tekście zbyt dużej ilości słów kluczowych. Boty mogą uznać to za działanie spamerskie.

Nawigacja, czyli linkowanie wewnętrzne

Podstrony, do których nie prowadzą żadne linki, są dla botów praktycznie niewidoczne. Tymczasem jest to błąd często spotykany na stronach internetowych. W trosce o właściwą indeksację jak i pozytywne odczucia użytkowników, należy zadbać o poprawną nawigację, czyli system linków wewnętrznych. Strona internetowa musi posiadać przejrzystą strukturę, a podstrony muszą być ze sobą powiązane w sposób logiczny. Optymalizacja strony internetowej musi objąć elementy ułatwiające użytkownikowi poruszanie się po stronie.