Praktyki SEO, które mogą zaszkodzić witrynie

Praktyki SEO, które mogą zaszkodzić witrynie

Branża marketingu internetowego wykształciła wiele metod skutecznego pozycjonowania stron. Nie wszystkie wykorzystywane są równie często, ale na pewno budowanie stron zapleczowych i pozyskiwanie dobrej jakości linków są działaniami podstawowymi. Dobre agencje SEO (o tym, jak wybrać dobrą agencję przeczytasz tutaj) stosują metody dozwolone, tj. zgodne z regulaminami wyszukiwarek internetowych. Poszukiwanie agencji jak najtańszej i obiecującej natychmiastowe efekty nie zawsze jest dobrym pomysłem, ponieważ tanie i szybkie działania najczęściej łamią wspomniane wyżej regulaminy. Niedozwolone praktyki SEO noszą nazwę black hat SEO.

Praktyki SEO mogące skutkować nałożeniem kary przez Google

Działania w obrębie strony

Sztuczna konstrukcja tag description

Meta description tag jest opisem strony, wyświetlanym w wynikach wyszukiwania tuż pod adresem witryny. Ma on w skrócie opisywać zawartość strony internetowej i zachęcać internautę do jej odwiedzenia. Description tag, jeśli nie zostanie uzupełniony, wyświetli fragment tekstu pochodzącego ze strony. Czy będzie on zachęcający? Niekoniecznie. Ponadto pamiętajmy, by opis strony zawierał słowo kluczowe. Nie używamy go kilkukrotnie, bo taka konstrukcja będzie wyglądała wyjątkowo sztucznie.

Praktyki SEO są szeroko opisywane w sieci

Niewłaściwy sposób linkowania wewnętrznego

Unikamy linkowania do niedziałających podstron, albo takich, które zawierają przestarzałe treści. Link powinien być naturalnie wklejony w tekst i odsyłać do zagadnień mających w jakiś sposób poszerzyć dostarczone informacje.

Duplikowanie treści

Kopiowanie treści z innych stron i publikowanie jej jako własnej jest przede wszystkim niemoralne, ale też nieopłacalne. Strona zawierająca wartościowe, unikalne treści ma szansę zająć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Natomiast taka, której treści pozostawiają wiele do życzenia, zostanie oceniona znacznie gorzej. Taka witryna może zostać ukarana nałożeniem filtra.

Tworzenie strategii SEO

Działania prowadzone poza stroną

Stawianie na ilość a nie jakość linków przychodzących

Kiedyś ilość linków przychodzących do witryny rzeczywiście odgrywała dużą rolę w procesie pozycjonowania. Oczywiście nie można powiedzieć, że dziś ilość nie ma żadnego znaczenia, bo ma. Ale znacznie większą uwagę przykłada się do jakości linków, aniżeli ich liczby. Szczególnie, jeśli linki te miałyby pochodzić z serwisów o niskiej wiarygodności, takich jak farmy linków czy słabe jakościowo  katalogi.

Brak stron zapleczowych bądź niska ich jakość

Zaplecza pozycjonerskie to dziś podstawowe narzędzia specjalisty SEO. Zaplecza oczywiście nie muszą zawierać tak dobrych treści, jak witryny docelowe, niemniej jednak publikujemy na nich artykuły nadające się do czytania i przydatne dla potencjalnego użytkownika. Kopiowanie treści, „lanie wody” i tworzenie sztucznych konstrukcji składniowych tylko po to, by zamieścić nieprawdopodobną wręcz ilość słów kluczowych to niepożądane praktyki SEO, mogące przynieść witrynie docelowej więcej szkody niż pożytku. Pamiętamy również, by rozważnie wybierać domenę pod zaplecze, a następnie taką stronę zoptymalizować. Zaplecze powinno powstawać stopniowo, artykuły dodajemy systematycznie po to, by wyglądało to jak najbardziej naturalnie.