Promocja nowego produktu w sklepie internetowym

Promocja nowego produktu w sklepie internetowym

Niezależnie od rodzaju asortymentu, sklepy internetowe zmuszone są podejmować działania, mające wypromować nie tylko stronę e-sklepu, ale także konkretne produkty. Jeśli sklep istnieje w sieci długo, na pewno ma produkty, które może nazwać swoimi bestsellerami. Są to artykuły, które sprzedają się doskonale i cieszą dobrą opinią klientów. Od czasu do czasu, odpowiadając na potrzeby rynku bądź chcąc zwiększyć obroty firmy, należy jednak uzupełnić asortyment o nowe produkty. Tylko jak zachęcić do ich zakupu? Jak powinna wyglądać promocja nowego produktu?

Promocja nowego produktu zaczyna się od premiery?

Premiera nowego produktu powinna być dużym i głośnym wydarzeniem. Należy dołożyć wszelkich starań, by do każdego, kto odwiedzi witrynę, docierała informacja o nowych produktach, a oprócz tego, by takie informacje, zwykle w formie wiadomości e-mail (newsletter) bądź SMS, otrzymywali stali klienci sklepu. Im większy rozgłos, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś skusi się na zakup. Ale czy można prowadzić działania promocyjne nowego produktu jeszcze przed jego oficjalną premierą? Okazuje się, że tak.

Produkty w sklepie internetowym

Przedsprzedaż

Promocja nowego produktu polega w tym przypadku na wprowadzeniu możliwości zakupu nowości jeszcze przed jej premierą. Zwykle w cenie niższej niż docelowa. Użytkownicy, którzy zdecydują się na zakup, mogą również otrzymać dodatkowe korzyści (np. jakieś gratisy), które nie będą oferowane w późniejszym czasie.

Informacje o premierze

Informacje o premierze powinny pojawić się wszędzie tam, gdzie prowadzone są działania marketingowe. A więc nie tylko na stronie e-sklepu czy w skrzynce pocztowej klientów, ale również w social mediach. Płatne kampanie na Facebooku mogą przynieść spore efekty, ale równie dobrze sprawdza się rozpuszczanie „plotek” wśród znajomych. Warto także zorganizować w social mediach konkurs, w którym nagrodą będzie wprowadzany właśnie produkt.

Promocja nowego produktu w social media

Promocja nowego produktu – strona produktowa

Prowadzenie działań promocyjnych to jedno, a troska o stronę produktową drugie. Najlepiej, gdy obie te czynności łączą się ze sobą. Co z tego, że produkt będzie świetnie wypromowany, jeśli wizyta na jego stronie nie będzie należała do udanych? Warto zatem zadbać o parametry techniczne takiej strony, jej optymalizację, wyróżnienie elementów najważniejszych, a więc zdjęć, cen i przycisków zachęcających do zakupu. Opisy także odgrywają znaczącą rolę, dlatego powinny być wyczerpujące, poprawnie skonstruowane, do tego oryginalne i pisane językiem korzyści.

Promocja w innych miejscach sieci

Poza wspomnianymi już kanałami social media, ważną rolę odgrywa firmowy blog. Mogą pojawiać się na nim treści edukacyjne, krążące wokół tematu nowego produktu. Warto wymienić jego zalety, zastosowania, dobroczynny wpływ na zdrowie człowieka, itd. Dobrym pomysłem jest również promocja produktu na innych, powiązanych tematycznie blogach i współpraca z niektórymi influencerami.

Współpraca z influencerami

Promocja nowego produktu powinna odbywać się z głową

Przy wszystkich działaniach marketingowych mierzymy siły na zamiary. Promocja jest potrzebna, ale starajmy się nie dopuścić do sytuacji, w której wielkie wydarzenie robimy z premiery przeciętnej jakości produktu. Wzrasta wówczas prawdopodobieństwo, że klient będzie rozczarowany i osiągniemy skutek odwrotny do zamierzonego.

O promocji nie tylko nowego produktu, ale i nowo otwartego sklepu internetowego przeczytasz tutaj.