Reklama na YouTube a użytkownik mobilny

Reklama na YouTube a użytkownik mobilny

O tym, jak mocno w ciągu ostatnich lat rozwinął się YouTube chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Spora grupa internautów spędza na YouTube i w innych serwisach społecznościowych lwią część całego czasu, jaki poświęca na buszowanie w sieci. Niektórzy całkowicie zrezygnowali z telewizji na rzecz Internetu. Jest tam przecież wszystko: serwisy informacyjne, prognoza pogody, filmy, seriale, programy tematyczne i różnego rodzaju rozrywka (teledyski, gry, blogi), zatem każdy znajdzie coś dla siebie. YouTube stał się także doskonałą platformą reklamową. Nie dość, że popularni vlogerzy mogą wypowiadać się pochlebnie o naszych produktach czy usługach, testować je na oczach internautów, to sami również możemy prowadzić własny kanał. Oprócz tego możliwe jest ustawianie różnego rodzaju reklam, reklama na YouTube może bowiem przybierać rozmaite formy.

Skuteczne reklamy na YouTube

Rośnie liczba użytkowników mobilnych

Użytkowników mobilnych w Polsce mamy już bardzo dużo, a wszystko wskazuje na to, że stale będzie ich przybywać. Urządzenia mobilne umożliwiają nieprzerwane bycie online. Szkoda by było, gdyby reklamodawcy nie wykorzystali takich możliwości. Zatem coraz częściej powstają kampanie reklamowe tworzone z myślą o użytkownikach mobilnych. Prowadzenie podobnych kampanii na YouTube pozwala zdobyć przychylność widzów i pozyskać ruch ze smartfonów i tabletów. Przecież ponad połowa wyświetleń na YouTube jest generowana właśnie na tego typu urządzeniach. Oczywiście reklama na YouTube powstaje również z myślą o użytkownikach „starszego typu”, korzystających z urządzeń desktopowych. Dzięki tym wszystkim funkcjom reklamy wyświetlane na YouTube mają szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców! A to naprawdę świetny początek.

Użytkownik mobilny na YouTube

Reklama na YouTube i jej rodzaje

O rodzajach reklam na YouTube można pisać długo, ponieważ serwis daje obecnie naprawdę wiele możliwości. Szerzej o dostępnych formatach reklamowych piszą najlepsze blogi poświęcone marketingowi w sieci (zobacz tutaj). Co bardzo istotne, zaletą prowadzenia kampanii reklamowej na YouTube jest jej niski koszt. Mowa o niskich kosztach dotarcia do użytkownika, ponieważ koszt wyprodukowania reklamy to już osobna historia.

Kampanie na YouTube rozliczane są w dwóch modelach: CPV i CPM. W pierwszym przypadku, dotyczącym reklam in-stream lub video discovery płatność odbywa się dopiero po obejrzeniu reklamy (bądź fragmentu o określonej długości). W drugim przypadku (model CPM), dotyczącym bumper ads, opłata naliczana jest dopiero wtedy, gdy video zostanie wyświetlone tysiąc razy.