Wprowadzenie asystenta Google do Polski

asystent Google w polsce

Asystent Google zawitał do Polski

Google wprowadziło przed dwoma dniami pod polskie strzechy swojego asystenta. Dzięki temu możemy wreszcie korzystać z podobnej funkcjonalności asystenta jak anglojęzyczni użytkownicy.

Co prawda poziom zaawansowania odstaje jeszcze od wersji anglojęzycznej jest to spowodowane ilością analizowanego big data które w wersji anglojęzycznej przetwarza znacznie większą ilość informacji. Wydaje mi się jednak, że dzięki wprowadzeniu polskiej wersji asystenta big data dla naszego języka stanie się też znacząca częścią informacji przetwarzanych przez Google.

Możliwości polskiej wersji asystenta

Dzięki udostępnieniu na wersji w naszym języku możemy za pomocą asystenta wykonywać takie operacje jak:

  • Zadzwonić do jednego z naszych kontaktów
  • Zapytać o pogodę w miejscu w które chcemy się udać
  • Obliczyć trasę
  • Poszukać najbliższej restauracji lub sklepu

Pełną listę dostępnych funkcjonalności znajdziesz na stronie asystenta google.

Jak będzie wyglądać asystent Google w przyszłości

Sądzę że wraz z zwiększającą się ilością polskich użytkowników, a co za tym idzie możliwościami rozpoznawania różnych zwrotów samego asystenta, dostaniemy więcej możliwości którymi już teraz może się pochwalić anglojęzyczna wersja. Przykładowo możliwe będzie prowadzenie nieprzerwanej rozmowy z naszym asystentem z czym na razie jest problem w języku polskim (trzeba powtarzać OK Google co wybija nas z impresji i wrażenia prowadzenia prawdziwej rozmowy)

Przyszłość SEO z asystentem Google

Jeżeli chodzi o SEO asystent Google otwiera przed nami wiele ciekawych możliwości. Myślę, że doświadczymy przetasowania fraz kluczowych dość ciekawie opisane jest to w tym wpisie blogowym.

Asystent Google a prywatność

Oczywiście ze względu na ciągłość nasłuchu prowadzonego przez asystenta niektórzy mogą zacząć martwić się o swoją prywatność. Nie chce się jednak w tej sprawie opowiadać po żadnej ze stron, ponieważ od osobistych preferencji każdego z nas zależy jakiej części naszej prywatności jesteśmy w stanie się pozbyć dla wygody i szybszego sposobu uzyskiwania satysfakcjonujących nas informacji czy też zarządzania naszym coraz bardziej inteligentnym otoczeniem.