Wyszukiwanie głosowe coraz popularniejsze

Wyszukiwanie głosowe coraz popularniejsze

Szukając w sieci informacji na jakikolwiek temat, najczęściej korzystamy z wyszukiwarki Google. Wpisujemy w pole wyszukiwania konkretne hasło i czekamy na to, co zaproponuje nam wyszukiwarka. Zazwyczaj korzystamy z kilku pierwszych propozycji – klikamy je i sprawdzamy, czy na stronach znajduje się to, o co nam chodzi.

Większość użytkowników wpisuje krótkie frazy, składające się z jednego do maksymalnie trzech słów. Bywa jednak i tak, że konieczne są większe uszczegółowienia. Teoretycznie, im dokładniej opiszemy to, czego szukamy, tym lepiej dobrane wyniki otrzymamy.

Znacznie precyzyjniej wyrażamy się nie wtedy, gdy wpisujemy hasło, a wtedy, gdy je wypowiadamy. Właśnie na wypowiadaniu hasła polega wyszukiwania głosowe. Wyszukiwarka jakby nasłuchuje, czego szukamy, a następnie wyświetla propozycje wyników. Wyszukiwania głosowe działa na urządzeniach mobilnych, a ich użytkowników nieustannie przybywa. Jest też niezwykle szybkie i wygodne. Nic zatem dziwnego, że jego popularność cały czas rośnie.

Wyszukiwanie głosowe – wygoda użytkowania wyszukiwarki

Wyszukiwanie głosowe dostępne jest zawsze i wszędzie, nawet wówczas, gdy mamy zajęte ręce. Wystarczy wypowiedzieć odpowiednią komendę. Jest to wygodne i szybkie (wpisanie hasła zajmuje jednak nieco więcej czasu niż wypowiedzenie kilku słów). W przypadku wyszukiwarki głosowej nie trzeba się też zastanawiać czy zapis jest poprawny pod względem ortograficznym. Wszystkie te zalety powodują, iż wyszukiwanie głosowe ma coraz więcej zwolenników.

Wyszukiwanie głoswe jest szybkie i wygodne

Skoro zwolenników takiego rozwiązania stale przybywa, należy zrobić wszystko, by nasza witryna znalazła się wśród propozycji wyświetlanych po wypowiedzeniu komendy. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach głosowych dotychczas nie było istotnym tematem, ale zapewne wkrótce właściciele stron oraz agencje SEO wypracują metody, które pozwolą na osiągnięcie wysokich pozycji.

Pozycjonowanie stron a wyszukiwanie głosowe

Zapytania kierowane do wyszukiwarki głosowej różnią się znacząco od tych, które formułujemy za pomocą klawiatury. Nie zawsze, ale bardzo często przypominają zwykłą rozmowę. Są to rozbudowane pytania, które kierujemy do rozmówcy, którym w tym przypadku jest wyszukiwarka. Zawierają słowa kluczowe, ale dla wyszukiwarki nie zawsze jasne jest, które słowa spośród kilku wypowiedzianych są najbardziej istotne.

Wyszukiwarka musi umieć rozpoznawać złożone komendy. Niestety na razie firma Google nie przygotowała żadnych wskazówek, które pozwoliłyby marketingowcom poznać schematy tworzenia takich komend. Takie schematy można wypracować we własnym zakresie metodą prób i błędów. Należy zastanowić się, o co i w jaki sposób mogą pytać osoby, dla których przeznaczona jest treść publikowana na stronie, a następnie umiejętnie wykorzystać je w procesie pozycjonowania witryny.